Ana Sayfa | Site İçi Arama | Hacettepe Üniversitesi | ENGLISH
COVID-19 Sıkça Sorulan Sorular
Sevgili Öğrencilerimiz,
 
Dün sizlere yaptığımız duyurulan karar sonrası sizlerden gelen detaylı sorulara cevap vermek amacıyla bu bilgi notunu hazırladık.
Sorularınıza cevap vermeden önce aşağıda sunulan, Ulusal Ajans’ın 13 Mart 2020 tarihinde ilettiği karardan alıntıladığımız kısmı dikkatle okumanızı rica ediyoruz:
 
“Uluslararası hareketliliklerin yüksek risk arz etmesi nedeniyle tarafınıza bilgi verilinceye kadar projeler kapsamında yurt dışına çıkılmamalıdır.
Yurt dışından ülkemize dönen tüm katılımcıların Sağlık Bakanlığı'nın uyarıları doğrultusunda 14 gün süreyle evlerinde kalmaları, okullara veya iş yerlerine gitmemeleri gerekmektedir.”
 
Sizlerden gelen sorular ve cevaplarımız:
 
Soru 1: Bahar dönemi için Erasmus’a gitmek üzereydim ama henüz Türkiye’deyim, gidebilir miyim?
Cevap: Hayır, gidemezsiniz. 13 Mart 2020’de Ulusal Ajans tarafından yayınlanan ve tarafımıza iletilen karar doğrultusunda Erasmus hareketlilikleri askıya alınmış bulunmaktadır. Gidiş izinleri de belirsiz bir tarihe kadar kaldırılmıştır. Bu konuda mevcut uyarılarımıza rağmen yurt dışına çıkmanız durumunda maddi kaybınızın mücbir sebep çerçevesinde değerlendirilmesi ve de karşılanması mümkün olmayacaktır.
Buna göre eğitim ve öğretiminize burada devam edeceğiniz için, mevcut durumdan kaynaklı olarak sizlere tanınan kayıt hakkınızı kullanarak en kısa zamanda Hacettepe’de bağlı bulunduğunuz bölüme başvurarak kayıt işlemlerinizi başlatmanız gerekiyor.
 
Soru 2: Dönmemiz zorunlu mu?
Cevap: Şu aşamada size zorunlu ya da değil şeklinde bilgi veremiyoruz. Net bir resmi karar tarafımıza ulaştırıldığı anda sizlere duyuruyor olacağız. Hem e-posta grubumuzu hem de web sitemizi lütfen takip ediniz.
[13 Mart 2020, 19:11'de yapılan ekleme] Alınan son bilgiler ışığında yurda dönüp dönmemek sizin tercihinize bağlı görünmektedir. Kararınızı vermeden önce güvenlik önlemlerini ve dönüş olanaklarınızı (bulunduğunuz ülkeden çıkış yapabiliyor musunuz? Bu ülkelerden Türkiye’ye ulaşım yasaklanmış mı? vb. konuları) dikkatle değerlendiriniz.
ÖNEMLİ NOT: Dönmek isteyen öğrencilerimiz bulundukları ülkelerdeki kurallara uyarak geri dönüşlerini yapabilirler. Eğer (İtalya gibi) karantina altında ya da olağanüstü hâl durumunda olan ülkelerden birinde iseniz lütfen alınan güvenlik önlemlerini ihlal etmeyiniz, ülkeden ayrılmak istiyorsanız size en yakın Türk Büyükelçiliği ya da Konsolosluğuna başvurarak yardım isteyiniz.
 
Soru 3: Erasmus’tan dönmek istediğimiz takdirde uçak biletlerimiz ödenecek mi?
Cevap: Dönüş uçak biletiniz ile ilgili ekonomik sınıflı uçuş kartı, elektronik bileti bize tüm istediğimiz diğer dönüş belgeleri ile teslim ettiğiniz takdirde ödenecektir. (Business bilete ödeme yapılamaz). Eğer gidiş-dönüş bileti aldıysanız dönüş tarihinizdeki değişiklik kaynaklı çıkan bir ek ödeme olması durumunda bunu da belgelemeniz istenecektir.
Bahar Dönemi için Uçak Bileti alan öğrenciler, bilet aldıkları şirketlere Corona Virüs sebebiyle seyahatten vazgeçtiklerini bildirdikleri takdirde ücret iadesi alabilmektedirler. Dolayısıyla lütfen bu görüşmeyi kendileri ile yapınız.
Talep edeceğiniz her harcama için evraklarınızın eksiksiz olması gerekmektedir.
[16 Mart 2020, 12:00'de yapılan ekleme] Mücbir sebep ile yurda acil olarak dönüş yapan öğrencilerimizin artan sayısı ve kısıtlı bütçemiz nedeniyle yenilenen biletlerde en fazla 300 Avro'ya kadar ek destek sağlanabilecektir. Tüm öğrencilerimizi geri dönüş sürecinde desteklememiz gerektiği için herkese eşit imkan tanımak adına bu düzenleme yapılmıştır. Dönüşler tamamlandıktan sonra toplam tutar ve mevcut hibe durumu göz önünde bulundurularak tekrar bir değerlendirme yapılabilecektir. Beyana dayalı ödeme yapılmayacaktır. Talep edilecek her tutarın resmi belgelerle kanıtlanması şarttır.
 
Soru 4: Dönüşte AB Koordinatörlüğüne teslim etmemiz gereken dönüş belgeleri nelerdir?
Cevap: Erken dönüşün sebebini anlatan Dilekçe, Duration Sheet, Pasaport Fotokopisi (Giriş-Çıkış Damgalarının olduğu sayfalar da eklenecektir), Uçuş Kartı, Elektronik Bilet. Bir akademik yıl için hareketlilik yapmakta olan öğrencilerin ilk dönem transkriptini de teslim etmesi gerekmektedir. Bahar Dönemi için hareketlilik yapmakta olan öğrencilerin transkripti olmayacağı için transkript şartı aranmamaktadır.
ÖNEMLİ NOT: Yurda döner dönmez evraklarınızı e-posta yoluyla Koordinatörlüğümüze yollayınız. İlk 14 günlük karantina süresince kampüse giriş yapmamanız gerektiğini lütfen unutmayınız.
 
Soru 5: Yurt dışında kalacağım yurt ücretini peşin ödemiştim (ya da depozito yatırmıştım) paramı geri alamazsam sizden ödemesini alabilecek miyim?
Cevap: Bulunduğunuz Kurumdan mücbir sebep nedeniyle döndüğünüze dair yazı alıp, yurda dilekçe ile başvurup ödemenizin iade edilmesini talep ediniz. Olumsuz bir cevap almanız durumunda bu cevabın yazılı olarak size bildirilmesini ve söz konusu tutarın ne kadar olduğunun bu yazıda belirtilmesini isteyiniz. Yurda döndükten sonra diğer belgelerinizle birlikte bu yazıyı da Koordinatörlüğümüze iletiniz. Elimizde bulunan hibe miktarına bağlı olarak mağduriyet yaşamamanız için sizlere olabildiğince destek olmaya çalışacağız. Belge teslimi için lütfen 14 günlük süre içerisinde kampüse giriş yasağınızın olduğunu ve evraklarınızı e-posta yoluyla Koordinatörlüğümüze gönderebileceğinizi unutmayınız.
 
Soru 6: Döndüğümüz takdirde Hacettepe’de kaydımızı yaptırarak Bahar Dönemi derslerine girebilecek miyiz? Bu kayıt işlemi nasıl olacak?
Cevap: Evet. Dönme kararınızı verdikten hemen sonra e-mail yoluyla bölüm koordinatörünüzle irtibata geçiniz. Kayıt işlemlerinizin başlatılabilmesi için Fakülte Yönetim Kurulu kararınızın çıkartılarak Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı’na iletilmesi gerekmektedir. Sonrasında Sağlık Bakanlığı’nın uyguladığı yurt dışından dönüş kriterleri geçerli olacak ve Türkiye’ye giriş tarihinizden itibaren 14 gün süreyle kampüse girişiniz mümkün olmayacaktır.
 
Soru 7: Döndüğüm takdirde hibe durumu ne olacak?
Cevap: Bu noktada mücbir sebep kuralları geçerli olacaktır. Buna göre, dönüşünüzde bize getireceğiniz belgelere (örnek: duration sheet) göre kaldığınız süreyi kapsayan hibe için hak kazanmış olacaksınız. Erken dönüş yapmanız durumunda orada kalmadığınız sürenin hibe tutarı hesaplanacak ve fark var ise sizden iadesi talep edilecektir.
 
Soru 8: Döndüğüm takdirde bir sonraki döneme hakkımı nasıl devredeceğim? Nomination süreci nasıl işleyecek?
Cevap: Döndükten sonra bize e-mail yoluyla Erasmus hakkınızı devretmek istediğinizi belirten bir dilekçe yollayarak Koordinatörlüğümüze ulaştıracaksınız. Erasmus sürenizin kullanamadığınız kadar olan kısmı için sizleri tekrar gitmek istediğiniz okullara nomine edeceğiz. Okullardan gelecek yanıtlar olumlu olduğu takdirde sizleri 2020-2021 Güz Dönemi için tekrar Erasmus Programı ile hibeli olarak yollayabileceğiz. Devir hakkınızı sadece 2020-2021 Güz Dönemi için kullanabilirsiniz. Devir hakkı sadece bir sonraki döneme yapılmaktadır.
Bu hakkı devretmek isteyen öğrencilerimiz lütfen Erasmus’ta bulunduğunuz okullardan ayrılırken oradaki yetkililere Corona Virüs’ten ötürü ayrıldığınızı ve 2020-2021 Akademik Yılı’nın Güz Dönemi’nde gelmenizin onlar açısından sıkıntı olup olmadığını sorun ve süreç içerisinde kendileri ile iletişimde kalın. Bu durum size de bize de kolaylık sağlayacaktır.
Nomination işlemleri esnasında öncelik 2020-2021 Akademik Yılı 1 Akademik Yıl/Güz dönemi gidecek öğrencileri için olacağından hakkı devredilen öğrencilerle ilgili ayrıca bir nomination işlemi olacaktır. Bu nomination sonunda okulların devri yapılan öğrencileri kabul veya red etme kararları bu üniversitelere aittir.
Bu hakkı devretmek isteyen öğrenciler için bizlere dilekçe yollama son tarihi 27 Mart 2020’dir. Lütfen dilekçelerinizi son tarihi beklemeden en kısa süre içerisinde e-posta ile ulaştırınız.
 
Soru 9: Döndüğüm takdirde Türkiye’deki yurdumda kalabilecek miyim?
Cevap: Bu konu hakkında henüz bir bilgi sahibi değiliz. Bağlı bulunduğunuz yurtlar ile iletişime geçmenizi öneriyoruz. Koordinatörlüğümüzün sorumluluk alanında bir konu olmadığı için en doğru bilgiyi sadece yurtlarınızdan ve/veya bağlı oldukları birimlerden alabilirsiniz.
 
Soru 10: 14 günlük karantina süresini hastanede mi yoksa evde mi geçireceğim?
Cevap: Sağlık Bakanlığı’nın rehberinde belirtilen semptomları taşıyan kişilerin bir sağlık kurumuna başvurması gerekmektedir. Herhangi bir semptom taşımayan ya da hastalık şüphesi olmayan kişilerin 14 günlük bu süreyi kalabalık yerlerden uzak durmak suretiyle evlerinde geçirmesi beklenmektedir. Sağlıklı olduğunuzu düşünseniz bile bu süre zarfında kampüse girmemeniz gerekmektedir. Karantina sürecinizde eğitim-öğretim faaliyetlerinin kampüslerde devam ediyor olması durumunda okula gelemediğiniz günler pasaporttaki giriş damga tarihiniz üzerinden kontrol edilerek devamsızlığınıza sayılmayacaktır.
 
Soru 11: Eğer yurt dışında bulunmakta olduğum üniversite online eğitime geçerse, Türkiye’ye döndüğüm takdirde karşı kurumdaki derslerimi online olarak devam ettirme şansımız var mı?
Cevap: Türkiye’ye dönüş yapmanız durumunda mücbir sebep kuralları uygulanacak olup hareketliliğiniz sonlandırılmış sayılacak ve işlemler buna göre yapılacaktır. Dolayısıyla karşı kurumda eğitim-öğretime devam etmiyor sayılacaksınız ve burada kayıt yaptıracağınız için online olarak karşı kurumdan resmi olarak ders alamaz ve saydıramazsınız.
 
Soru 12: Bulunduğum üniversiteden çıkış işlemlerimi yaptırıp imzalatabileceğim kimse yok, okullar tatil. Duration Sheet belgesini nasıl imzalatıp teslim edeceğim?
Cevap: Bizzat alamadığınız tüm evrakları e-posta yoluyla talep edebilirsiniz.

İLETİŞİM

Telefon 1: +90 312 297 7167

Telefon 2: +90 312 297 6378

Fax: +90 312 297 6379

E-mail: abofisi@hacettepe.edu.tr

ADRES

Hacettepe Üniversitesi

Avrupa Birliği Koordinatörlüğü

Hukuk Fakültesi, Kat -2

06800 Beytepe/ANKARA TÜRKİYE

BİZİ TAKİP EDİN